۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

نماینده مجلس آلمان «پدرخواندگی» ابوالفضل عابدینی، زندانی سیاسی را بر عهده گرفت

گزارش های جدید از آلمان حاکی از آن است که آقای اوته فکت، نماینده مجلس آلمان پدر خواندگی ابوالفضل عابدینی نصر را پذیرفت. پیش از این دو نماینده دیگر مجلس ایران پدرخوانگی زندان سیاسی در ایران پذیرفته بودند،


به گزارش دانشجونیوز، آقای اوته فکت، نماینده مجلس آلمان که به پیشنهاد جامعه بین المللی حقوق بشر فرانکوفورت (آلمان) حمایت از ابوالفضل عابدینی نصر را پذیرفته، در نامه‌  به رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته است تا
« با استناد به بیانیه عمومی حقوق بشر توسط سازمان ملل و قانون بین‌المللی حقوق ملل در مورد حق مدنی و سیاسی علاوه بر آن در خواست آزادی هرچه سریعتر و بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر را از شما دارم.»
 

این سومین نماینده پارلمان آلمان است که به پیشنهاد یکی از سازمان های حقوق بشری مسئولیت پیگیری وضعیت زندانیان سیاسی در ایران را بر عهده می گیرد.


پیش از این اواخر اردیبهشت ماه سال جاری استفان رپ‌من، دیگر نماینده پارلمان آلمان طی نامه ای که به کنسولگری ایران در آلمان نوشته اعلام کرده بود که حمایت از ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل و زندانی را به عهده گرفته است.


استفان رپ‌من، نماینده پارلمان آلمان به پیشنهاد سازمان حقوق بشری جامعه جهانی برای حقوق بشر، در آلمان(فرانکفورت) ، حمایت از این فعال دانشجویی و دانشجوی محروم از تحصیل را به عهده گرفته در نامه خود به کنسولگری ایران نوشته بود:
«من دراینجا از شما می‌خواهم که برای آزادی سریع و بی‌قید و شرط سید ضیاالدین نبوی میانجیگری کنید، چرا که او هرگز موافق خشونت نبوده و اتهامات علیه خود را شدیدن رد کرده است. همچنین از شما در خواست می‌کنم که مجازات وحشت ناک ٧۴ ضربه شلاق انجام نشود. همچنین از مقامات رسمی ایران تقاضا دارم که آقای سیدضیا الدین نبوی حق دیدار با خانواده و همچنین وکیل و رسیدگی لازم پزشکی برای ایشان امکان پذیر گردد و داشتن حبسی منصفانه ضمانت شود.»


مالته اشپیتز، عضو اجرایی هیئت اتحاد ۹۰/سبزها،  نیز دیگر نماینده پارلمان آلمان بوده که چندی پیش پدر خواندگی حسین رونقی‌ملکی را پذیرفته است.
 

گفته می شود این نماینده پارلمان آلمان با نگارش نامه‌ای خطاب به سرکنسول ایران در آلمان، از آنان خواسته بود تا «به دلیل شرایط جسمانی ایشان آزادی فوری و مشروط و امکان درمان پزشکی» را برای وی تامین کنند.

 متن کامل نامه آقای اوته فکت، نماینده مجلس آلمان خطاب به رهبر جمهوری اسلامی به شرح زیر است:

جناب آقای سید علی‌ خامنه‌ای
عالیجناب
 

به عنوان عضو مجلس نمایندگان آلمان فدرال، بنده پدر خواندگی ابوالفضل عابدینی نصر را که به خاطر خدمت به تعهدات حقوق بشری خود، در زندان اوین می‌باشد را به عهده گرفته‌ام.

آقای ابوالفضل عابدینی نصرخبرنگار و فعال حقوق بشر در ایران بود. در تاریخ ۱ می‌‌۲۰۱۱ به مدت محکومیت او ۱سال حبس اضافه شد.
آقای عابدینی نصر از بیماری و نقص قلبی رنج می‌برد و وضعیت سلامتی‌ ایشان به شدت در خطر و نگران کننده است .
 

او از امکانات پزشکی‌ و درمانی مناسب برخوردار نیست. بدین جهت من از شما به فوریت خواهش می‌کنم برای او این مهم یا مسوولیت را به عهده گرفته که ابوالفضل عابدینی نصر تا زمانی‌ که اون هنوز در حبس است از امکانات پزشکی‌ لازم برخوردار شود.

همچنین خواهش می‌کنم که او در آینده شکنجه و یا به شکلهای مختلف مورد آزار و اذیت قرار نگیرد .
 

با استناد به بیانیه عمومی حقوق بشر توسط سازمان ملل و قانون بین‌المللی حقوق ملل در مورد حق مدنی و سیاسی علاوه بر آن در خواست آزادی هرچه سریعتر و بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر را از شما دارم.

با احترامات فائقه
 

نماینده مجلس آلمان فدرال
اوته فکت
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر